Afvallen zonder dieet, honger, frustratie of schuldgevoel

Word gratis lid van de community Blijvend Afvallen ZONDER Dieet

Je staat er niet meer langer alleen voor!

Stel je een ontspannen, tevreden en fijne relatie voor met eten.

Het is dichterbij dan je denkt.
Met als bonus: Blijvend Gewichtsverlies

Zet jouw eerste reuzestappen in minder dan 2 uur
met het Dieetbevrijding spel

Nieuwe datum voor het dieetbevrijding spel is bekend

Mis deze kans niet....

Voor wie is het dieetbevrijding spel en wie ben ik?

Laat ik mij eerst even voorstellen, dat is wel zo netjes

Klaziena Waerts

Mijn naam is Klaziena Waerts. Ik heb zelf 22 jaar gekampt met emotie eten eten en eetbuien. Ook heb ik praktisch elke dieetmethode wel geprobeerd. Naast ervaringsdeskundige ben ik ook gewichtsconsulente en mental coach.


Toen ik emotioneel mijn dieptepunt bereikte, ging ik onderzoeken waaróm ik steeds toch die onaangename moest wegvreten. Wat ik allemaal tegenkwam vond ik zó interessant dat het uiteindelijk een intensief ruim 5-jarig onderzoek werd. Ik testte allerlei theorieën, oefeningen en tests op mezelf uit, waardoor ik mezelf heb bevrijd uit de dieetgevangenis én van emotie eten en eetbuien. 


Dit gun ik jou ook!

Download deze e-books nu GRATIS!

De e-books 'SMART Snoepen Stoppen' en '4 stappen die jou uit de dieetgevangenis bevrijden' zijn GRATIS te downloaden.

En dit is mijn meest gedownloadde gratis e-book

Gratis e-book: Creëer jouw persoonlijke plan van aanpak 

Met behulp van dit gratis e-book Creëer je jouw eigen persoonlijke plan van aanpak om jouw ongewenste eetgewoonten te doorbreken.

Wat anderen zeggen over dit e-book, en over mij

Waar ik het meest dankbaar voor ben,...

is dat ik heb geleerd om weer te genieten van eten, zonder negatief te zijn. Ik heb geleerd in oplossingen te denken en niet in smoesjes.

Karin de V.

Klaziena, je doet iets goeds; dankjewel

Het vergt oefening om tevreden met jezelf te zijn. Echt veel oefening om schaamte en afkeer te boven te komen.

Het is een daad van elke keer toch weer corrigeren van hoe je jezelf waarneemt.

Je schrijft dat je lichaam doet wat het moet doen. Daar sta ik iedere keer maar weer bij stil: m'n benen dragen me, m'n voeten staan onder m'n lichaam en ondersteunen en doen nog zoveel meer....m'n zelfbeeld krijg ik niet zomaar om, maar leren om dankbaar te zijn met dat trouwe lichaam wat me toch maar steeds ter beschikking staat; dát haalt me weg van negatieve zelfgedachten.

Jouw berichtjes eveneens...alle beetjes helpen.

Carla W

Ik begrijp nu waaróm ik me volprop

Ik begrijp nu eindelijk wat de onderliggende reden is dat ik me met enige regelmaat volprop. En hoe daarmee te stoppen!

Albertina P

Ik heb de junkfood voor het eerste teruggelegd

Ik was gisteren boodschappen aan het doen en heb de junkfood voor het eerst weer allemaal teruggelegd. Ik vind dat ik beter verdien. Dankzij jouw boek realiseer ik me dat.

Erica van O.

Using multiple testimonial sliders on a single page might result in a faulty functionality. Please do not use more than 1 slider per page.

Wanneer ben jij 'op het juiste adres' bij

Plezierig Afvallen?

Als eerste wil ik een eventueel misverstand uit de weg ruimen: 'Plezierig Afvallen' is NIET een dieet!

Ik ga jou NIET vertellen wat 'goed' voedsel en wat 'slecht' voedsel is voor je lijn.


Maar wat is 'Plezierig Afvallen' dan WEL?


Onder de paraplu van 'Plezierig Afvallen' help ik jou - als ervaringsdeskundige, gewichtsconsulente en mental coach om grip te krijgen op je eetgedrag. Het snoepen, snaaien en vreten stopt en jij verliest je overtollige kilo’s op een plezierige manier. Dus afvallen zonder frustrerende, hongerig makende, jojo-creërende dieetmethoden.

Jij bent hier op het juiste adres als:

  1. je vrijwel continue bezig bent met voeding, en dan vooral of het 'wel of niet goed is voor je lijn'.
  2. Je bent vaak 'op dieet' of 'aan de lijn'. En als je niet lekker in je vel zit, ga je dat onaangename gevoel verdoven met eten.
  3. Ook ben je ontevreden over je eigen lichaam.

Je bent je strijd met eten en je lichaam (meer dan) zat

  • Je bent er klaar voor om hier nu écht verandering in aan te brengen.
  • Je bent bereid de weegschaal en voedsel niet langer jouw leven te laten dicteren.
  • Je wilt leren omgaan met die negatieve gedachten en gevoelens over je lichaam.
  • Als het aankomt op eten wil je je niet langer gestrest voelen, maar ontspannen.
  • Je wilt die schreeuwende, zeurende en saboterende innerlijke stemmen tot fluisterniveau terugbrengen en dat ze aardiger tegen je worden.

Het kan anders

Na 22 jaar persoonlijke ervaring met emotie eten en eetbuien bereikte ik een emotioneel dieptepunt.


Ik besloot definitief het roer om te gooien en ging onderzoeken waaróm ik steeds zonodig van mezelf op dieet moest en waardoor mijn obsessie met eten werd gevoed.


Na ruim 5 jaar van intensief onderzoek heb ik het GEEF-model ontwikkeld; het 4 concrete stappenplan 'Eet je emoties niet weg. GEEF ze de ruimte!' 


Daarmee help ik jou weer op een een normale manier met eten om te gaan. Dit zijn de resultaten van GEEF:

  • Je weer kunt genieten van eten zonder je schuldig erover te voelen.
  • Je jezelf niet langer straft met 'op dieet zijn' of 'aan de lijn te doen'.
  • Jezelf én je lichaam accepteert zoals die is, al is dat misschien een maatje meer.
  • Je op een plezierige manier gewicht verliest zonder dieet, honger of schuldgevoel.

Wat maakt mij en mijn manier van werken bijzonder?

  • Coaching vindt uitsluitend online plaats, maar toch zó persoonlijk. Lees hier de voordelen van online coaching:
  • Altijd een persoonlijk antwoord op je vragen, gebaseerd op 22 jaar persoonlijke ervaring en expertise als gewichtsconsulente en mental coach
  • Ook kan je ’s avonds en in het weekend je vragen stellen/gecoacht worden
  • Door 22 jaar persoonlijke ervaring kan ik me goed voorstellen wat je voelt en doormaakt
  • Mijn manier van werken is juist door NIET te kijken naar het voedsel op zich, geen enkel soort voedsel is verboden

Lees ook mijn vele tips en trucs in mijn blogartikelen

Wat anderen zeggen over Klaziena Waerts

Klaziena, je doet iets goeds; dankjewel.

Het vergt oefening om tevreden met jezelf te zijn. Echt veel oefening om schaamte en afkeer te boven te komen.

Het is een daad van elke keer toch weer corrigeren van hoe je jezelf waarneemt. Je schrijft dat je lichaam doet wat het moet doen. Daar sta ik iedere keer maar weer bij stil: m'n benen dragen me, m'n voeten staan onder m'n lichaam en ondersteunen en doen nog zoveel meer....m'n zelfbeeld krijg ik niet zomaar om, maar leren om dankbaar te zijn met dat trouwe lichaam wat me toch maar steeds ter beschikking staat; dàt haalt me weg van negatieve zelf-gedachten. Jouw berichtjes eveneens...alle beetjes helpen.

Hoi Klaziena,

Bedankt voor je lieve bericht, heel fijn om te lezen! 

Ik was gisteren boodschappen aan het doen en heb de junkfood voor het eerst weer allemaal teruggelegd. 

Ik vind dat ik beter verdien.

Ik vind het zo knap hoe jezelf hebt kunnen helpen en het weten om te buigen naar het helpen van anderen. Echt inspirerend!

Dankzij jou, Klaziena, heb ik afscheid kunnen nemen van mijn eetverslaving, van al mijn kernovertuigingen dat ik niets waard ben, van mijn oude gewoontes en ja, ook van goede vrienden. Helaas is dit waar. Zodra je in behandeling gaat zie je ook wie er werkelijk willen dat je beter wordt en wie niet.


Soms moet je dus ook afscheid nemen van mensen die op dit moment niet in je leven en je behandeling passen, omdat ze je geen steun geven of kunnen geven. Dit is niet makkelijk en doet mij ook veel verdriet. Verder neem je afscheid van je eetverslaving als een goede vriend, want ja dat was het eten de afgelopen jaren natuurlijk ook.  Het gaf mij troost, het gaf mij even een moment van me lekker voelen. Ik moet afscheid nemen van dit oude leven. Het eten gebruiken als troostmiddel, als mijn beste vriend. Dit kan niet meer. Ook al mijn oude kernovertuigingen (en dit zijn er veel).


Hier ga ik ook afscheid van nemen. Dit zal niet zonder slag of stoot gaan. Deze kernovertuigingen heb ik al heel lang en zitten diep geworteld. Kernovertuigingen als ‘ik ben niet goed genoeg’, ‘ik ben het niet waard’. Al mijn oude gewoontes, zoals meteen naar eten grijpen als iets niet lukt of als er negatieve gedachten komen. 


Afscheid nemen. Tja, dat blijft moeilijk, maar afscheid nemen zorgt er ook weer voor dat er nieuwe dingen in je leven komen. Daar houd ik mij aan vast.