Plezierig afvallen zonder dieet met het GEEF-programma
arrow_drop_up arrow_drop_down

Afvallen kun je écht LEREN

Als kind had ik last van overgewicht en werd ik daarmee behoorlijk gepest op de lagere school. Pas op de middelbare school bereikte dit gepest de spreekwoordelijke druppel. Ik was mijn te grote lichaam meer dan zat.

Op mijn 12de voor de eerste keer op dieet

Mijn moeder was altijd wel bezig met een of ander dieet en ik kan me nog goed herinneren dat ze toen net was begonnen met het mayo dieet. En besloot ik met haar mee te doen.

Op mijn 12e levensjaar ging ik dus voor de eerste keer op dieet en plaatste mij (achteraf gezien) in de dieetgevangenis. Dit was namelijk de eerste van véle dieet- en lijnpogingen.  

Met dat mayo dieet moest ik wel 4 eieren per dag eten. Hoewel zo ongeveer de eieren uit mijn neus en oren kwamen verloor ik met succes de nodige kilo’s. Helaas kwamen de kilo’s bijna net zo snel weer terug als ik ze had verloren. Maar een dunner lichaam was me wel erg goed bevallen en had ik de smaak te pakken. Daarom ging ik het ene dieet na het andere doen.

Alles of niets

Het was bij mij alles of niets. Of ik was op een streng dieet, of ik had eetbuien. Van mijn 12de tot mijn 19de gaf de weegschaal variërend aan van 55 tot 90 kilo en alles er tussenin.

Op mijn 19de ging ik samenwonen met Michel (waarmee ik nog steeds mee samenwoon) en kreeg ik veel minder last van eetbuien. Vooral die extreme...die waren goddank als 'sneeuw voor de zon' verdwenen. Maar van emotie eten én de behoefte om elk nieuw dieet en afslankmethode uit te proberen, daar bleef ik wel veel last van houden.

Hier bleef ik last van houden tot mijn 34ste levensjaar. Toen bereikte ik een emotioneel dieptepunt en besloot ik definitief het roer om te gooien. En begon ik vanaf dit punt het vergaren van mijn huidige kennis.

Vrijwel 24/7 en 22 jaar (van m'n 12de tot 34ste levensjaar) heb ik de obsessie, frustratie, schaamte en schuldgevoel ervaren van het hebben van emotie eten en eetbuien. Hield ik me bezig met wat ik wel en niet ‘mocht’ eten en bevond ik mezelf in een vicieuze cirkel van afvallen door een dieet en weer aankomen door emotie eten.

Op mijn 34ste bereikte ik dus een emotioneel dieptepunt. Ik was die strijd met mijn lichaam zó zat. Wilde ik echt mijn hele leven hiermee bezig zijn? Zou ik dan niet op mijn 70ste verjaardag enorm veel spijt hebben dat ik dit en dat niet zou hebben gedaan/ervaren, en dat alleen vanwege hoe mijn lichaam eruit ziet?

Ik wilde het roer omgooien. Niet meer vrijwel continue denken over en aan eten en mijn lichaam. Ik wilde een andere relatie met eten krijgen.

Mijn volgende stap was onderzoek doen

Ik ging me onder andere verdiepen in emoties, (eet)gedrag en (eet)gewoonten, lichaams- en zelfbeeld en (zelf)acceptatie.

Mijn zoektocht begon in de bibliotheek en op internet. Snel raakte ik zo geïntrigeerd over alles wat ik tegenkwam dat ik boeken aanschafte om vervolgens minuscuul uit te pluizen en te analyseren.

Mijn intensieve onderzoek heeft uiteindelijk ruim 5 jaar geduurd. Vele oefeningen, testen en theorieën heb ik op mijzelf uitgeprobeerd, waardoor ik weer een gezonde emotionele relatie met eten kreeg.


                                                       Nu eet ik gewoon wat ik wil. Geniet er echt van én ik voel me er niet schuldig over. Dit gun ik jou ook!                                           


Tijdens deze 5 jaar behaalde ik ook mijn diploma’s voor gewichtsconsulente en mental coach. Ik noem mijzelf nu met trots 'eetrelatie coach'.

Door mijn onderzoek en 'testing' op mezelf ontdekte ik dat het neerkomt op een reeks van stappen die je doorloopt om weer een gezonde, ontspannen relatie te krijgen met eten. Deze reeks van stappen heb ik gegoten in een programma, het GEEF-programma

Wat is en bereik je met het GEEF-programma?


Ik heb 22 jaar (12de t/m 34ste jaar) ongewenst eetgedrag ervaren, in de vorm van het ene na het andere dieet te volgen en weer aan te komen door emotie eten en eetbuien.

Ook heb ik in mijn vroege puberjaren een paar jaar op het randje van anorexia geleefd. Ook is boulimia geen onbekend terrein voor mij.

En het is...even heel plat gezegd 'zwaar klote'

Maar door ruim 5 jaar van intensief onderzoek en van alles (theorieën, oefeningen en tests) op mezelf uit te proberen, heb ik een model ontwikkeld (het GEEF- model) om mijn relatie met eten weer gezond te maken.


De resultaten? Blijvend 25 kilo lichter en eet ik gewoon wat ik wil, geniet er echt van én ik voel me er niet schuldig over. Dit gun ik jou ook!

GEEF-model

Het GEEF-programma is een 4-stappen systeem om uit die ongewenste plek van 'ik moet nu eten, want mijn emoties en mijn innerlijke stemmen hebben de controle over me' en terug te komen in de bestuurdersstoel.


Jevoelt:

Je rustiger en meer in controle.

Je in staat om te ontspannen tegenover en te genieten van eten

De gevolgen?

Je stopt met teveel eten, emotie eten, eetbuien, snoepen en snaaien en ga je afvallen

Je hoeft van jezelf niet meer 'op dieet' of 'aan de lijn te doen'

Je ontzegt jezelf niet meer je favoriete voedsel én voel je je er niet schuldig over als je het eet


Het GEEF-programma: zijn betekenissen

Het woord GEEF in het GEEF-programma heeft 2 betekenissen :)

#1 Betekenis

De eerste betekenis is waarvoor het programma staat, het doel ervan. Kortom, wat bereik je ermee?

#2 Betekenis

De tweede betekenis is waarvoor elke letter staat in 'GEEF'. Het zijn de 4 stappen die het programma vormen.

G: gedrag rond eten

E: erken je gevoelens

E: erken je gedachten en 

temper je innerlijke saboteurs

F: fijn dat je er mag zijn!

Wanneer en wat doe je in het online GEEF-programma?

Het GEEF-model is een online programma, waarin ik je leidt door de 4 stappen.

In totaal zijn het 33 lessen, verdeelt over 9 modules.

Klik hier voor een overzicht van alle modules en lessen.

Waar is de persoonlijke coaching?

Je vraagt je nu vast af waar nou die persoonlijke coaching, hulp en begeleiding is? En dat is een terechte vraag! :)


Via 2 wegen coach ik jou persoonlijk (ten minste als je voor dat abonnement kiest):


  • Als eerste krijg jij een persoonlijk coach-moment wanneer jij een les afsluit met een oefening of test. De betreffende ingevulde oefening of test ontvang ik automatisch in mijn e-mailbox en geef ik jou daarop altijd persoonlijk feedback.
  • En als tweede kun jij altijd mij al je vragen stellen / problemen voorleggen via de community, via de link 'Support & FAQ', of via mijn gratis app. (Ps. Die mag je altijd gratis downloaden.) Alleen ik, en niemand anders zal jouw bericht kunnen lezen. 

En grote kans dat jij nu jezelf de vraagt stelt waarom mijn coaching online plaatsvindt en niet face to face? Ook weer een hele terechte vraag! :)

Welke voordelen biedt online coaching ten opzichte van face to face?

  • Het voelt veilig, omdat er geen ander is die je direct beoordeelt.
  • De anonimiteit biedt meer gelegenheid tot openheid.
  • Je kunt het in je eigen tijd en omgeving doen.
  • De structuur is overzichtelijk en effectief: als cliënt weet je steeds waar je je in het proces bevindt.

Lees hier welke voordelen online coaching biedt

Wat degenen die je voorgingen zeggen:


These slides will be slide-able on the live version of your page!
Online coaching was voor mij de uitkomst

Mijn ‘onvermogen’ om me face to face verbaal te uiten deed me zoeken naar een andere manier om toch hulp te kunnen krijgen. 

De afgelopen paar maanden heb ik de inzichten gekregen die ik zo nodig heb op dit moment. Regelmatig online contact hebben met een coach was mentaal niet altijd even makkelijk, maar zeker heel vruchtbaar. Ik kon elke minuut van de dag mailen, dat gaf me het gevoel dat ze er altijd was. Ik kon meteen reageren op mijn gevoel, meteen van me afschrijven wat op dat moment belangrijk voor me was.

De oefeningen die ik kreeg lieten me diep in mezelf graven, waardoor inzichten geboren werden waarvan ik geen weet had dat ze er waren.

Juist omdat je elke minuut van de dag kunt mailen, kun je ook ’s avonds rustig achter de pc gaan zitten en denken, voelen. Het tempo bepaal je min of meer zelf, zonder dat je weer een afspraak hoeft te maken voor de volgende sessie. Wil je vandaag even rust en alles laten bezinken, dan ga je morgen gewoon weer verder.

Deze manier van coaching heeft me ontzettend geholpen en ik wil ook Klaziena hartelijk bedanken voor alle hulp die ze me heeft gegeven. 

Ms. Nameless
Add Your Stars

Je krijgt een 'exclusief' gevoel

Dat de coach iedere dag direct is te benaderen, is echt he-le-maal geweldig!

Je krijgt er een heel ‘exclusief’ gevoel van. De coach is er helemaal voor jou. Je kunt er echt voor gaan zitten om te gaan schrijven. Wil je ergens langer over nadenken, dan pauzeer je even en ga je daarna weer verder.

Je krijgt met deze manier van werken het gevoel dat de coach helemaal voor jou alleen ‘bezig’ is; je hoeft niet telkens een nieuwe afspraak te maken en te denken: "Wanneer heeft de coach tijd voor me?". 

Ms. Nameless
Add Your Stars
Je uitgebreide feedback raakt me, 
en helpt me echt verder! 

Beste Klaziena

Wat ben ik ontzettend blij dat ik me heb aangemeld bij jou voor het GEEF Programma.

Je uitgebreide feedback raakt me, en helpt me echt verder! Zoveel inzichten en goede tips. Super veel dank voor je steun. Het doet me zo goed om dit met jou te kunnen delen en hieraan te gaan werken.

Ook het stukje over liefde... en eten...  Veel om over na te denken.

Ik heb nu al veel om te verwerken na deze eerste opdracht!

Het is heel veel info waar ik mee aan de slag kan.

Ms. Nameless
Add Your Stars
Dank voor je supersteun! Je helpt me echt om structuur en prioriteiten te stellen

Goedemorgen Klaziena, bedankt voor je hulp bij mijn doelstellingen! Heel fijn en duidelijk. 

Hier kan ik nu elke dag aandacht aan geven en mee bezig zijn. Ik merk dat dat heel belangrijk is om steeds bewust te zijn van mijn uitvlucht in eten, want ik val snel terug in mijn ongezonde gewoonte. Goed om te weten dat ik je altijd mag mailen.

Ik ga er zeker van genieten volgende week, maar ook op vakantie loop ik tegen mezelf aan, dus daarom wil ik ook daar de zwakke momenten aandacht geven, 

wat me aanzet tot eventuele ' vreetbui' . maar gisteravond voor het eerst afleiding gezocht en tv uitgehouden en niks meer gesnaaid na het avondeten en ik 

merkte dat ik mijn automatische gedachten kon weerstaan en ombuigen en andere keuze kon maken. 

Dank voor je supersteun! Je helpt me echt om structuur en prioriteiten te stellen in deze eerste fase. Fijne week en op naar de vakantie. 

Ms. Nameless
Add Your Stars
Jij en jouw coaching geven me het vertrouwen dat ik het kan!

Goedemorgen Klaziena,

Jij en jouw coaching geven me het vertrouwen dat ik het kan!


Gisteravond geen eetbui gehad en eerst tv uitgelaten en dagboek geschreven mijn verleidende gedachten opgeschreven en ook mijn wijze raadgever merkte ik op.


Ik merk echt dat ik mezelf meer rust moet geven soms kwartiertje even" ademen" en dan zakt de stress en onrust weg. En word ik rustiger in mijn hoofd. Zo fijn. De vragen in het geef programma helpen mij ook echt!!


Wat leuk is om te melden.. Sinds ik met jouw programma bezig ben, en steun krijg ben ik weinig aangekomen.  Ik lees in weight app terug dat ik 15 februari 2019, 98 kg woog. En steeds tussen de 97 en 98,5 heb geschommeld . Op woensdag weeg ik. Vanmorgen 98,3

Ik merk wel dat er op de weegschaal ook gedachten ontstaan. Dus mijn focus ligt niet op het gewicht hoor. Groetjes Patricia 

Ms. Nameless
Add Your Stars

Stap 1: G van Gedrag rond eten

Wat leer je in module 1?

  • Waarom eet je?
  • Introductie conditioneringen van je eetgedrag (vervolg in module 3, stap 2)
  • Hoe doorbreek je je eetgewoonten?

Wat leer je in module 2?

  • De 7 typen honger (ogen, neus, mond, maag, cellen, geest en hart)
  • Hoe omgaan met de drie meest problematische typen honger & dé oefening

Wat leer je in module 3?

  • Krijg (in)zicht op je eetgedrag m.b.h.v. 'Jouw Mindful Eetdagboek' (mindful eetdagboek bijhouden)

Klik hier voor een overzicht van alle modules en lessen. 

Stap 2: E van Erken je gevoelens

Wat leer je in module 4?

  • Hoe ontstaan je gevoelens?
  • Fabels over emoties
  • Voel je wel, of niet?
  • Vervolg conditioneringen van je eetgedrag (vervolg van module 1, stap 1)

Wat leer je in module 5?

  • Mentale gewoonten die je blokkeren
  • Hoe goed kan jij je emoties accepteren?
  • Accepteer wat je voelt

Klik hier voor een overzicht van alle modules en lessen. 

Stap 3: E van Erken je gedachten en

temper je innerlijke saboteurs

Wat leer je in module 6?

  • Hoe praat je tegen jezelf?
  • Rationele en irrationele gedachten
  • Nog meer irrationele manieren van denken

Wat leer je in module 7?

  • Herken je innerlijke, saboterende gedachten
  • Hoe ga je om met je innerlijke saboterende stemmen m.b.t. eten?
  • Wat is de bedoeling van je innerlijke saboteur?

Klik hier voor een overzicht van alle modules en lessen. 

Stap 4: F van Fijn dat je er mag zijn!

Wat leer je in module 8?

  • Nagaan wat je drijft
  • Leef naar je waarden
  • Stop met vechten tegen jezelf
  • Herkadering: Dé techniek voor positief denken

Wat leer je in module 9?

  • Laat je vroegere en toekomstig lichaam los
  • Neem afscheid van het idee dat je perfect moet zijn
  • Schrijf een brief aan je lichaam en aan jezelf en vice versa

Klik hier voor een overzicht van alle modules en lessen. 

Het GEEF-programma geeft jou deze resultaten

  • Je doorbreekt je eetgewoonten en krijgt de controle over je eetgedrag
  • Je leert hoe je kunt omgaan met onaangename gevoelens, zonder daarvoor voedsel te gebruiken

  • Je leert hoe je kunt omgaan met je innerlijke saboterende stemmen en ze te laten stoppen met schreeuwen

  • Je accepteert jezelf én lichaam

De extra's die je krijgt bij het GEEF-programma

Je staat er nooit meer alleen voor
met de community en met mijn hulp!



6 e-books (en regelmatig zullen er e-books worden toegevoegd, want mijn pen is nog lang niet leeg ;)


(Golf)teller

Bij een belangrijke oefening 'Tel je zelfverwijten' in module 2 ga bijhouden (tellen) hoe vaak je jezelf in gedachten iets kwalijk neemt.

Een ideaal instrumentje hiervoor is de 'golfteller'.

Je ontvangt zo'n teller van mij per post.

Je weet niet hoe je nu verder moet met je eetgedrag

Je hebt behoefte aan sturing, controle, aan een stappenplan. Je wilt weten wat je moet doen om de controle te krijgen over je eetgedrag, emoties en gedachten. 


Dus wat ga je doen? Nog weer een paar maanden wachten? Veel tijd, geld, energie - en zelfs wellicht je gezondheid - investeren in een nieuw dieet en weinig resultaat boeken?


Nope! Dat kan anders! En ik ga jou daarmee helpen :)


Hoe zou je het vinden om 'n persoonlijke eetrelatie coach tot jouw beschikking te hebben die jou altijd helpt bij het zetten van dé stappen die nodig zijn om een gezonde relatie met eten te krijgen en blijvend af te vallen zonder dieet, honger of frustratie?

Het is nu aan jou om de volgende stap te zetten.

Hoeveel is het jou waard om plezierig gewicht te verliezen, eten zonder schuldgevoel en van snoepen, snaaien en vreten af te komen?

Via 3 wegen kan jij starten met Plezierig Afvallen

met de hulp van het GEEF-programma

GEEF als E-book

met alle extra's

7
per maand
  • Met alle e-books (+ die regelmatig worden toegevoegd), (golf)teller, en community

GEEF als Zelfstudie

met alle extra's

17
per maand
  • Met alle e-books (+ die regelmatig worden toegevoegd), (golf)teller, en community

LIMITED

GEEF met Online Coaching

met alle extra's

37
per maand
  • Met alle e-books (+ die regelmatig worden toegevoegd), (golf)teller, community én

  •    persoonlijke coaching  

Je kan eerst 7 dagen het 'proberen' voor slechts € 1

Let op: Na deze 7 dagen 'probeerperiode' gaat het maandabonnement in en is ná 6 maanden elk moment opzegbaar.

Stel hieronder jouw (eventuele resterende) vraag

Ps. Met het formulier stuur je een e-mail naar mijn beveiligde inbox. Niemand - alleen ik (Klaziena Waerts) zal het kunnen lezen/zien :)