Page content

article content

Angst in minder dan 2 minuten de baas

Je hebt vast weleens gehoord dat als je enig gebied van je leven wilt verbeteren, dat je moet visualiseren wat je wilt creëren, een plan moet maken en actie moet ondernemen.

Ik ben het hier niet mee oneens. Maar zó simpel als het klinkt, zo kan dit angst opleveren en een overweldigend proces zijn.

Als je angst en overweldigt voelt, probeer je  - enigszins wanhopig - je droomleven voor te stellen en de stappen uit te voeren om daar te komen. Maar daarmee voel je niet minder angst of minder overweldigd.

Ik geef je toestemming om het anders te doen om daardoor geen angst of overweldiging te voelen.

Je hoeft ook helemaal geen '10-jaren plan' te hebben om je leven te veranderen. Ga in plaats daarvan beginnen met een verschuiving in je gedachten.

Als je een paar minuten per dag anders omgaat met je gedachten, zal de duidelijkheid en richting die je zoekt - vaak - als vanzelf tevoorschijn komen.

Hier zijn twee geheimen om je gedachten te veranderen in twee minuten of korter.

#1. Erken angst als je leraar

Gedurende de dag kunnen angst, paniek of gewoon stressvolle gedachten opduiken, die uit het niets komen. Laat het je niet ontsporen. Angst kan een briljante leraar zijn, als je het toelaat.

De meesten van ons, die angst en paniek op regelmatige basis ervaren, willen zich ervan ontdoen - of in ieder geval een manier vinden om het te negeren.

We stellen ons een leven zonder angst voor als een 'normaal' leven. Maar in onze gedachten is dat een utopie.

Alleen als we de perfecte pil of supplement zouden kunnen vinden, de beste techniek of therapeut, dan zouden we 'genezen' zijn. Pas dàn zouden we tevreden zijn. Maar wat we ons niet realiseren is dat we door op deze manier te denken, frustratie of mislukking vaak vrijwel onvermijdelijk is.

Ik wil je een andere aanpak aanbieden

angst omarmenIk adviseer je om je angst te omarmen!

Blijf bij me 🙂 Ik begrijp dat dit belachelijk lijkt. Duh, wie zou ervoor kiezen om met angst samen te werken? En hoe doe je dat überhaupt?

 

Maar ik ben tot de conclusie gekomen dat dit een van de meest diepgaande manier van zelfverzorging is dat we kunnen doen.

Onlangs kreeg ik het idee dat ik al jarenlang een verkeerd perspectief had en verkeerd heb gekeken naar deze 'stoornis'. Ik realiseerde dat angst mijn gids is. Hoe vaak heb ik gevoel van angst of paniek ervaren, en me later realiseerde dat de situatie waarin ik was niet gezond was voor mij?

Onze lichamen sturen ons voortdurend signalen over wat we nodig hebben. We moeten gewoon leren luisteren. Als we onze lichamen afstemmen, zullen we beseffen dat ze intuïtie kunnen geven over onze omgeving, onze situaties en onze behoeften.

De simpele daad van het erkennen dat je angst voelt èn dat het er is om je te helpen, zal je relatie erover veranderen en je sterker maken.

#2. Trek stressvolle gedachten in twijfel

Onze ervaringen worden bepaald door onze perceptie. Ons perspectief, zowel positief als negatief, heeft gevolgen voor alle gebieden van ons leven.

Heb je je ooit alleen sereen en fijn gevoelt om ineens een onaangename gedachte te hebben? Toch is je omgeving niet verandert?!

Er hoeft niets traumatisch of dramatisch te gebeuren om ons verdrietig of ontevreden te laten voelen. Het begon met een gedachte. We geloofden die gedachte en raakten toen emotioneel verbonden aan die gedachte. Kortom, onze gedachten creëren onze realiteit.

Maar hoe neem je de controle terug wanneer dit gebeurt?

Soms ontstaan ​​gedachten voordat je zelfs de kans hebt om te realiseren wat er gebeurt. Hier is het waar het om gaat: alleen omdat een gedachte in je hoofd opkomt, betekent dit niet dat je het moet geloven.

Dus de volgende keer als je een gedachte hebt zoals bijvoorbeeld 'Ik ben niet goed genoeg', 'Ze haat me' of 'Ze zouden me dit niet mogen aandoen', adviseer ik jou jezelf twee vragen te stellen. Deze twee vragen zijn beschreven door Byron Katie in haar boek Loving What is:

  1. Is het waar?
  2. Kan ik zeker weten dat het waar is?

Soms is dit alles wat nodig is om je perspectief te veranderen en de controle over je saboterende gedachten terug te krijgen.

Het heeft me meer dan 5 jaar van persoonlijk onderzoek en spirituele ontwikkeling gekost om te beseffen dat de uitdrukking 'verander je denken, verander je leven' niet noodzakelijkerwijs betekent dat je de volledige controle over je gedachten moet hebben. Onthoud gewoon dat je niet alles hoeft te geloven wat je denkt.

Besef dat je gedachten niet noodzakelijkerwijs
iets zijn wat je moet geloven, voelen of moet doen.
En als je dit beseft, voel je je echt bevrijd!

Op jouw succes,

Klaziena Waerts

PS. DEEL dit artikel met jouw netwerk, door op de Tweet, Like, Share of Google+ knoppen te klikken, zodat ook de mensen in jouw netwerk profiteren.

Comment Section

0 reacties op “Angst in minder dan 2 minuten de baas

Plaats een reactie


*