arrow_drop_up arrow_drop_down

Goede voornemens voor een gezond en slank 2018

Een nieuw jaar betekent nieuwe kansen 🙂

Misschien heb je een aantal goede voornemens voor jezelf in het vooruitzicht gesteld, bijvoorbeeld meer bewegen, gezond(er) eten en afvallen rondom je buik.

Ga het komende jaar voor goede voornemens die vol te houden zijn. Pas de volgende punten toe in je leven en maak van 2018  jouw jaar!

Jouw goede voornemen dat beweging leuk moet zijn

Zorg ervoor dat je voldoende beweging krijgt door iets te kiezen dat je ècht leuk vindt. Als je een vorm van beweging kiest die je leuk vindt, is het namelijk véél makkelijker vol te houden.

Wil je al jaren volleybal proberen? Of tennis? Of yoga? Probeer het uit! Als je liever een eind gaat wandelen, is dat ook prima.

Het belangrijkste is dat je iets doet dat bij jou past, want dan blijf je het ook graag doen. Wat je ook kiest, het is extra leuk en motiverend om samen te gaan in plaats van alleen, dus neem je vriend, vriendin, neef of buurvrouw mee en motiveer elkaar om het bewegen vol te houden.

Daag elkaar uit en schrijf je samen in voor wedstrijden voor over een paar maanden. Een doel helpt je om het vol te houden.

Na een maand of 2 à 3 zal je merken dat het sporten in je systeem zit en het een gewoonte is die geen moeite meer kost.

 

 

Jouw goede voornemen om lekkere, gezonde recepten uit te proberen

Lekker eten is iets om van te genieten.

Veel mensen weten niet hoe ze lekker en gezond kunnen combineren. Het avondeten is dé maaltijd van de dag en als je wat lekkere recepten kent is het gemakkelijker om gezond te eten.

Probeer dit jaar daarom veel nieuwe recepten uit die zowel gezond als lekker zijn, met veel groenten. Zag je laatst een lekkere ovenschotel waar je eigenlijk wel nieuwsgierig naar bent, maar heb je hem nog niet gemaakt? Probeer het een keer uit.

Nieuwe recepten kun je uitproberen met je gezin, met vrienden, voor jezelf, maar je kan je ook aansluiten bij een kookclubje of er één oprichten.

Hoe dan ook, als je vaker nieuwe recepten uitprobeert, zullen er vanzelf recepten zijn die vaker terugkomen. Dit zal je hele voedingspatroon verbeteren en dat zal bijdragen aan gewichtsverlies of je gewicht op peil te houden, op een lekkere, gezonde en harmonieuze manier.

Zo zie je maar, het is niet nodig om twee uur per dag op de loopband te rennen, of om jezelf uit te hongeren. Door op een leuke manier, die bij jou past met beweging en gezonde voeding om te gaan, maak je van 2016 jouw jaar!

Heb jij goede voornemens voor 20..? Deel het gerust via het reactieveld onder aan deze pagina! 

Op jouw succes,
Klaziena Waerts

PS. DEEL dit artikel met jouw netwerk, door op de Tweet, Like, Share of Google+ knoppen te klikken, zodat ook de mensen in jouw netwerk profiteren.

Over de schrijver
Mijn naam is Klaziena Waerts. Ik ben mental coach en gewichtsconsulente, maar op de eerste plaats ervaringsdeskundige. Zelf heb ik 22 jaar enorm veel last gehad van emotie eten en eetbuien. Ook mijn gewicht heeft gevarieerd tussen de 55 en 90 kilo. Toen ik er letterlijk een eind aan wilde maken, zó depressief was ik, ging ik onderzoeken waaróm ik steeds m'n gevoelens moest wegvreten. Gelukkig heb ik toen ontdekt hoe ik mezelf kon helpen. Ook verloor ik blijvend 25 kilo. Ik gun jou hetzelfde! Om jou veel leed, frustratie, schaamte, schuld en overtollig gewicht te besparen is het mijn doel jou op een plezierige manier gewicht te laten verliezen zónder dieet en weer te laten genieten van eten. Graag geef ik mijn ontdekking door :)
Reactie plaatsen

Gratis mini video-training
Blijvend Afvallen ZONDER Dieet 
in 4 stappen

Jij gaat toch wel dit 4 stappenplan doen? Het zijn slechts 10 korte video's en gaat je zóveel geven!