Hoe aardig zijn voor jezelf?
arrow_drop_up arrow_drop_down

Hoe aardig zijn voor jezelf?

Als je voortdurend kritisch bent én kijkt naar jezelf geeft dat veel stress. Van wat aardig zijn voor jezelf word je gelukkiger. En het is nog eens gezond ook 🙂

Maar hoe krijg je dat voor elkaar?

Lees de tips over hoe je aardig zijn voor jezelf makkelijker wordt. Bijvoorbeeld als je wilt afvallen, voor het sporten en voor op je werk.

Aardig zijn voor jezelf als je wilt afvallen

  • Heb niet het verlangen om ‘5 kilo per week te verliezen’, neem de tijd om af te vallen: als je rigoureus gaat lijnen met een crashdieet, houd je het gegarandeerd niet vol en kom je na afloop praktisch altijd snel weer aan door het welbekende jojo-effect.
  • Zet een realistisch doel en een normaal gewicht voor je lengte en leeftijd.
  • Sta jezelf af en toe ‘verkeerd voedsel’ toe, maar eet het dan wèl met aandacht: ga ervoor zitten, proef èn geniet. Uit onderzoek van onder andere de Universiteit Wageningen blijkt dat een klein schaaltje chips, dat met aandacht wordt gegeten net zoveel voldoening geeft als een hele zak die zonder aandacht wordt gegeten. Zo blijven de porties klein, geniet je er het meest van en ben je toch voldaan.

Aardig zijn voor jezelf als je wilt sporten

  • Wees niet te streng voor jezelf en geef het niet gelijk op als je een keer of een paar dagen het sporten hebt laten versloffen. Het is nergens voor nodig om jezelf  een ijzeren regime op te leggen.
  • Sport niet te intensief. Op ongeveer 60 procent van je maximale hartslag trainen (je kunt er dan nog gewoon bij praten) is veel beter, omdat je het dan langer volhoudt – zowel lichamelijk als mentaal. Je maximale hartslag bereken je door van 220 je leeftijd af te trekken.
  • Bewegen bezorgt je een goed humeur. Sporten is dus zeker goed voor je als je je futloos of chagrijnig voelt en er geen zin in hebt. Geloof me: na afloop voel je je intens tevreden en ben je blij dat je het toch hebt gedaan. Elke dag een uur wandelen kan ook al enorm helpen en is goed voor de conditie.

Aardig zijn voor jezelf op je werk

  • Vergelijk jezelf niet (voortdurend) met anderen: jij en/of jouw leven is géén wedstrijd. Iedereen is uniek en geweldig. Juist door jouw talenten en karakter…vergeet dat nooit!
  • Wees je ervan bewust dat iedereen om je heen weleens bluft en/of opschept en echt niet zo geweldig presteert als jij wellicht denkt.
  • Accepteer dat er mensen zijn die hun werk inderdaad beter doen dan jij: respecteer en bewonder dat gewoon en misschien kan je ze vragen wat hun ‘geheim’ is.
  • Denk nooit dat alles instort zonder jou. Dat is niet zo…op het werk is ècht niemand onmisbaar!
  • Zeg af en toe eens ‘Het is maar werk’ tegen jezelf.
  • Vergeet niet te kijken naar waar je (wel) goed in bent.
  • Vergeef jezelf je eigen fouten! Vrijwel niemand loopt ermee te koop, maar echt…elk mens maakt ze…dat maakt je immers mens. Je bent toch geen robot, toch?! 🙂

Welke tip(s) ga jij gebruiken om aardiger voor jezelf te worden? Deel het gerust via het reactieveld onder aan deze pagina! 

Op jouw succes,
Klaziena Waerts

PS. DEEL dit artikel met jouw netwerk, door op de Tweet, Like, Share of Google+ knoppen te klikken, zodat ook de mensen in jouw netwerk profiteren.

Over de schrijver
Mijn naam is Klaziena Waerts. Ik ben mental coach en gewichtsconsulente, maar op de eerste plaats ervaringsdeskundige. Zelf heb ik 22 jaar enorm veel last gehad van emotie eten en eetbuien. Ook mijn gewicht heeft gevarieerd tussen de 55 en 90 kilo. Toen ik er letterlijk een eind aan wilde maken, zó depressief was ik, ging ik onderzoeken waaróm ik steeds m'n gevoelens moest wegvreten. Gelukkig heb ik toen ontdekt hoe ik mezelf kon helpen. Ook verloor ik blijvend 25 kilo. Ik gun jou hetzelfde! Om jou veel leed, frustratie, schaamte, schuld en overtollig gewicht te besparen is het mijn doel jou op een plezierige manier gewicht te laten verliezen zónder dieet en weer te laten genieten van eten. Graag geef ik mijn ontdekking door :)
Reactie plaatsen

Gratis mini video-training
Blijvend Afvallen ZONDER Dieet 
in 4 stappen

Jij gaat toch wel dit 4 stappenplan doen? Het duurt slechts 10 dagen en gaat je zóveel geven!