Niet aankomen tijdens een barbecue. Zo doe je dat
17 juli 2018 

Niet aankomen tijdens een barbecue. Zo doe je dat

Vind jij de zomer ook heerlijk en vooral die barbecue, maar zie je er wel tegenop vanwege al dat vaak vele lekkere eten? Pindasaus, speklappen, verse worst en natuurlijk ijs als dessert.

Helaas bevatten deze verleidelijke lekkernijen vaak veel suiker, vet en calorieën.

Maar hoe ga je nou verstandig om met deze verleidingen? Voorkom extra kilo's tijdens de barbecue met de volgende tips.

Ps. Deze tips kan je ook toepassen op niet alleen een barbecue, maar op alle gelegenheden waarbij er veel lekker en calorierijk voedsel zal zijn, zoals een verjaardag, bruiloft, bedrijfsuitje, enzovoorts.

#1 Niet aankomen tijdens de barbecue door géén maaltijden over te slaan

Ga niet de hele dag met opzet weinig eten, of zelfs helemaal niets, als je die avond een barbecue op de agenda hebt staan.

Als je dat doet, raakt je bloedsuikerspiegel uit balans en is de kans groot dat je juist het vele calorierijke voedsel niet kan weerstaan.

#2 Niet aankomen tijdens de barbecue is water drinken

Drink twee glazen water voordat het eerste bord met barbecue-lekkers voor je neus wordt gezet. Je zal sneller een voldaan gevoel hebben, waardoor je minder zal eten.

Ook is het handig om tijdens de barbecue water te drinken. Hiermee sla je twee vliegen in 1 klap:

  1. het voldane gevoel zorgt ervoor dat je minder eet
  2. door de drinkpauzes eet je langzamer waardoor het verzadigingssignaal, die vanuit je maag naar je hersenen wordt gestuurd de kans krijgt om überhaupt te worden verzonden, voordat jij teveel hebt gegeten en de volgende uren moet ‘uitbuiken'. Het duurt namelijk ongeveer 20 minuten voordat het verzadigingssignaal wordt verzonden.

#3 Niet aankomen tijdens de barbecue is je doelstellingen vastleggen

Denk eens goed na over wat je wilt bereiken, en maak een plan van aanpak. Leg dit plan neer op een zichtbare plek.

Zo word je bij elke barbecue herinnert aan je doelstellingen, dit vergroot de kans op succes. Is je doel bijvoorbeeld om op gewicht te blijven of deze zomer uiterlijk 3 kilo aan te komen in plaats van 7 dat de afgelopen drie jaar het geval is geweest tijdens de zomer met al die barbecues?

Dit lijkt misschien allemaal overdreven, maar het werkt!

Het is namelijk belangrijk dat je ergens naartoe kunt werken…een doel hebt, zo kun je extra trots zijn op jezelf als je je doel hebt bereikt.

Kan jij hulp gebruiken bij het maken van jouw persoonlijke plan van aanpak?

Dan helpt het e-book ‘Plan van Aanpak om Ongewenst Eetgedrag te Doorbreken' jou!

Klik hier voor alle info, of op de afbeelding van het e-book.

doorbreek ongewenst eetgedrag

Hoe ga jij het aanpakken tijdens de komende barbecue om niet (teveel) aan te komen? Deel het met mij in het commentaarveld hieronder.

Op jouw succes,

Klaziena Waerts

PS. DEEL dit artikel met jouw netwerk, door op de Tweet, Like, Share of Google+ knoppen te klikken, zodat ook de mensen in jouw netwerk profiteren.

Over de schrijver
Mijn naam is Klaziena Waerts. Ik ben mental coach en gewichtsconsulente, maar op de eerste plaats ervaringsdeskundige. Zelf heb ik 22 jaar enorm veel last gehad van emotie eten en eetbuien. Ook mijn gewicht heeft gevarieerd tussen de 55 en 90 kilo. Toen ik depressief raakte als gevolg van mijn eetgedrag en overgewicht, ging ik onderzoeken waaróm ik steeds m'n gevoelens moest wegvreten. Gelukkig heb ik toen ontdekt hoe ik mezelf kon helpen. Ook verloor ik blijvend 25 kilo. Ik gun jou hetzelfde! Om jou veel leed, frustratie, schaamte, schuld en overtollig gewicht te besparen is het mijn doel jou op een plezierige manier gewicht te laten verliezen zónder dieet en weer te laten genieten van eten. Graag geef ik mijn ontdekking door :)
Reactie plaatsen

Gratis mini video-training
Blijvend Afvallen ZONDER Dieet 
in 4 stappen

Jij gaat toch wel dit 4 stappenplan doen? Het zijn slechts 10 korte video's en gaat je zóveel geven!

arrow_drop_up arrow_drop_down