Optimaal resultaat bereiken na je workout in de sportschool
arrow_drop_up arrow_drop_down
22 juli 2015 

Optimaal resultaat bereiken na je workout in de sportschool

Ongetwijfeld heb jij wel een idee van wat fitnessinstructeurs doen in de sportschool om hun lichaam in vorm te houden en die jaloersmakende conditie te krijgen.

Maar wat doen ze daarna eigenlijk?

Hier zijn vijf dingen die je het best kunt doen na je workout in de sportschool, die zorgen voor het beste resultaat.

#1 Ga na de sportschool naar je supermarkt

Trainers gaan altijd meteen naar hun supermarkt nádat ze hebben gesport. En dit klinkt hoogst waarschijnlijk o zo raar!

Junkfood klinkt een stuk aantrekkelijker wanneer je al lui op de bank hangt, maar als je net goed bezig bent geweest en flink hebt gesport, is de kans veel groter dat je ook gezonde dingen koopt: je bent dan al in een gezonde mood.

Volg dit advies wanneer je soms de neiging hebt om een zak chips uit de schappen te pakken na je training. Wanneer je wilt afvallen is letten op wat je eet namelijk nog belangrijker dan het verbranden van calorieën in de sportschool.

#2 Stop niet met bewegen na de sportschool

Op de bank ploffen of in je bed duiken na een workout? Niet doen!

Wanneer je bijvoorbeeld in het weekend naar de sportschool gaat, kun je daarna een wandeling door het park maken.

Actief blijven buiten de sportschool is essentieel in deze we-blijven-de-hele-dag-op-ons-gat-zitten-cultuur.

Vergeet niet de eenvoudige dingen die je kunt doen om in beweging te blijven:

  • de fiets pakken in plaats van de auto
  • de trap nemen in plaats van de lift
  • ben je ruim op tijd voor je afspraak, loop dan een blokje om.

Zo simpel kan het zijn!

#3 Stretch je heupen

Stijve heupen worden veroorzaakt door te veel zitten en kan leiden tot pijn in je onderrug. Help dit voorkomen door dagelijks te stretchen. Vooral wanneer je doordeweeks veel uren zittend doorbrengt op kantoor.

stretchen-of-hangen-237x300Zit jij zo de hele dag op kantoor? Sorry, maar dan heb jij wel een … onder je kont nodig ;)

Korte stretch-oefening, die op kantoor ook prima kan

Kniel op de vloer en plaats één voet naar voren, met je knie zo gebogen dat er een hoek van negentig graden ontstaat. Duw je heupen vervolgens naar voren, waarbij je je voorste knie boven je voorste voet houdt. Houdt dit even vast en wissel van been.

Wat ook goed helpt is na het sporten nog even te stretchen.

#4 Ga naar de sauna en drink genoeg water

Na het sporten toch blijven hangen in de sportschool? Ga dan in plaats van in de kantine even in de sauna zitten.

Terwijl je uitpuft in deze warme omgeving, is het verstandig om er ondertussen voor te zorgen dat je op zijn minst een liter water drinkt.

#5 Tank bij, maar met mate

Na het sporten heeft je lichaam ook weer voedsel nodig, het moet worden ‘aangevuld’, maar het is niet de bedoeling dat je je te buiten gaat aan een te veel aan calorieën!

Sommige mensen verorberen meer calorieën in vijf minuten na het sporten, dan de calorieën die ze tijdens een uurtje zweten hebben verbrand.

Pas op met shakes: je kunt zomaar 400 calorieën meer toevoegen dan je daadwerkelijk doorhebt. Beperk je shakes tot een bescheiden 250 calorieën.

Wat doe jij na je bezoek aan de sportschool? Deel het met mij in het commentaarveld hieronder.
Op jouw succes,
Klaziena Waerts

PS. DEEL dit artikel met jouw netwerk, door op de Tweet, Like, Share of Google+ knoppen te klikken, zodat ook de mensen in jouw netwerk profiteren.

Over de schrijver
Mijn naam is Klaziena Waerts. Ik ben mental coach en gewichtsconsulente, maar op de eerste plaats ervaringsdeskundige. Zelf heb ik 22 jaar enorm veel last gehad van emotie eten en eetbuien. Ook mijn gewicht heeft gevarieerd tussen de 55 en 90 kilo. Toen ik er letterlijk een eind aan wilde maken, zó depressief was ik, ging ik onderzoeken waaróm ik steeds m'n gevoelens moest wegvreten. Gelukkig heb ik toen ontdekt hoe ik mezelf kon helpen. Ook verloor ik blijvend 25 kilo. Ik gun jou hetzelfde! Om jou veel leed, frustratie, schaamte, schuld en overtollig gewicht te besparen is het mijn doel jou op een plezierige manier gewicht te laten verliezen zónder dieet en weer te laten genieten van eten. Graag geef ik mijn ontdekking door :)
Andre

Door

Andre

op 26 August 2017

Ik ben net begonnen met sporten dus altijd handig zulke tips. Bedankt hiervoor.

Reactie plaatsen

Gratis mini video-training
Blijvend Afvallen ZONDER Dieet 
in 4 stappen

Jij gaat toch wel dit 4 stappenplan doen? Het duurt slechts 10 dagen en gaat je zóveel geven!