arrow_drop_up arrow_drop_down
24 februari 2016 

Overeten reguleren met deze voedingsmiddelen

Zijn je ogen regelmatig groter dan je maag? Ga je je dan overeten door teveel te snoepen of neem je dan een te grote portie en kom je daar dan veel te laat achter?

Overeten en eetbuien zijn erg vervelend, het is slecht voor je gezondheid en het geeft een naar gevoel in je lichaam. Daarnaast gaat het vaak samen met een ontevreden gevoel over jezelf.

Er zijn verschillende voedingsmiddelen die je tussen de maaltijden door kunt eten, die ervoor zorgen dat je je porties beter leert reguleren. Zeker als je af wilt vallen is het aan te raden deze regelmatig te eten.

Met welke voedingsmiddelen je overeten beter kan voorkomen, lees je hier.

Overeten reguleren door bananen, appels en sinaasappels

In bananen zitten veel vezels, die je een vol gevoel geven. Daarnaast hebben bananen, dankzij hun natuurlijke suikers ook een zoete smaak, waardoor je minder snel behoefte hebt aan andere, ongezonde zoetigheid zoals snoep, koekjes of chocolade.

Ook zijn appels en sinaasappels rijk aan vezels en zijn daarom erg geschikt om het overeten te verminderen. Maak regelmatig een fruitsalade van deze drie soorten fruit en neem het in een bakje mee naar je werk of school.

Popcorn

Naturel popcorn is een verantwoorde snack die je regelmatig als tussendoortje kunt eten. Het is licht verteerbaar en toch vult het goed zonder dat je er veel van hoeft te eten.

Daardoor is het een goed alternatief voor chips, ijs of andere calorierijke tussendoortjes. Maak popcorn het liefst zelf thuis van maiskorrels. Breng de popcorn op smaak met Himalaya zout. Maak een bakje en eet niet meer dan dat ene bakje.

Avocado

Avocado’s zijn vezelrijk en bevatten eiwitten. Daarnaast bevatten ze gezonde vetten. Eet daarom gerust een avocado om je hongergevoel wat te verminderen. Maak de avocado op smaak met peper, zout en een beetje verse citroensap.

Noten

Noten bevatten gezonde vetten die je langdurig een verzadigd gevoel geven. Je hoeft er maar weinig van te eten om verzadigd te worden en er voldoende energie van te krijgen om alles te doen wat je wilt en moet doen.

Eet geen hele zak leeg, want dan krijg je teveel calorieën binnen en zal je wederom een (te) vol gevoel krijgen. Een handje is voldoende, kies het liefst voor ongezoute en onbewerkte noten, deze bevatten de meeste voedingsstoffen en zijn het gezondst.

Hummus

Hummus zit vol met eiwitten en is daarom vullend. Vooral als het wordt gecombineerd met worteltjes, bleekselderij of andere groenten is het ideaal om tussen de maaltijden door te eten. In groenten zitten veel vezels waardoor de combinatie van hummus met groente een verzadigend effect heeft.

Als je tussen elke maaltijd een gezond tussendoortje eet, zal je merken dat je minder trek hebt als je aan de hoofdmaaltijd begint. Leer jezelf aan om 1 portie op te scheppen en het daarbij te laten. Als je om de drie uur iets eet, is de kans zeer klein dat je tussendoor honger krijgt. Als dat wel het geval is, kun je altijd wat extra rauwe groenten eten.

Overeten aanpakken door in actie te komen

Er zal niets veranderen, als je geen actie onderneemt.

Stel vast dat dit jouw jaar is, onderneem actie … en doe het nu!

Op jouw succes,
Klaziena Waerts

PS. DEEL dit artikel met jouw netwerk, door op de Tweet, Like, Share of Google+ knoppen te klikken, zodat ook de mensen in jouw netwerk profiteren.

Over de schrijver
Mijn naam is Klaziena Waerts. Ik ben mental coach en gewichtsconsulente, maar op de eerste plaats ervaringsdeskundige. Zelf heb ik 22 jaar enorm veel last gehad van emotie eten en eetbuien. Ook mijn gewicht heeft gevarieerd tussen de 55 en 90 kilo. Toen ik er letterlijk een eind aan wilde maken, zó depressief was ik, ging ik onderzoeken waaróm ik steeds m'n gevoelens moest wegvreten. Gelukkig heb ik toen ontdekt hoe ik mezelf kon helpen. Ook verloor ik blijvend 25 kilo. Ik gun jou hetzelfde! Om jou veel leed, frustratie, schaamte, schuld en overtollig gewicht te besparen is het mijn doel jou op een plezierige manier gewicht te laten verliezen zónder dieet en weer te laten genieten van eten. Graag geef ik mijn ontdekking door :)
Reactie plaatsen

Gratis mini video-training
Blijvend Afvallen ZONDER Dieet 
in 4 stappen

Jij gaat toch wel dit 4 stappenplan doen? Het zijn slechts 10 korte video's en gaat je zóveel geven!