Ongezonde eetgewoonten doorbreken door 2 simpele strategieën
arrow_drop_up arrow_drop_down
13 februari 2018 

Ongezonde eetgewoonten doorbreken door 2 simpele strategieën

Net als iedereen weet jij dat ongezonde eetgewoonten doorbreken je leven enorm kan verbeteren. Waarom doen we dat dan niet allemaal?

De realiteit is dat we allemaal gezonder willen eten. Maar dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan vandaag de dag in onze maatschappij. Praktisch overal waar je komt, word je fastfood aangeboden. Dit maakt het best wel moeilijk maakt om gezonder te eten.

Tijdens mijn intensief ruim 5 jaar durend onderzoek heb ik naar manieren gezocht om van gezond eten een gewoonte te maken. Kortom, ongezonde eetgewoonten doorbreken.

Hier zijn een paar strategieën die mij enorm hebben geholpen en doen dat vast ook voor jou:

#1. Ongezonde eetgewoonten doorbreken door elke dag vergelijkbare maaltijden te eten

Door elke dag vergelijkbare maaltijden te eten en je keuzes te beperken, kun je de stress uit eten halen. Als je eenmaal het gevoel hebt dat je de gewoonte hebt ontwikkeld om gezond te eten, kun je geleidelijk wat meer variatie toevoegen.

Tip: Bedenk een gezond ontbijt, middag- en avondeten. Kijk voor suggesties op:

Goede gewoonten zijn net zo moeilijk te doorbreken als slechte gewoonten, dus gezond eten wordt gemakkelijker naarmate je het meer oefent. Het enige wat je hoeft te doen is een routine ontwikkelen.

Ik help jou graag een gezonde eetgewoonte routine te ontwikkelen. Dit leer ik jou graag in 21 dagen in mijn…

E-book Ongezonde eetgewoonten doorbreken

Klik op het e-book voor alle details én download.

Doorbreek je slechte eetgewoonten 350 x 450

#2 Ongezonde eetgewoonten doorbreken door je ‘junk’-triggers te verminderen

Het is heel lastig om gezond te eten als je voortdurend wordt omringd door suiker en snacks.

Helaas zijn dit wel de voedingsmiddelen die het meest worden vertegenwoordigd in onze cultuur, en ze zijn bijna onmogelijk om volledig te negeren. Maar je kunt eraan werken om minder aan ze te worden blootgesteld.

Hieronder lees je hoe je thuis, in de supermarkt, op je werk en/of op school dit voor elkaar krijgt:

Thuis

Suikerrijke voedingsmiddelen en snacks in huis halen, is de grootste fout die je kunt maken als je een ongezonde eetgewoonte probeert te doorbreken. Een huis vol suiker en snacks kan gemakkelijk leiden tot eetbuien, stress eten, eten uit verveling en ’s avonds laat snacken.

Als je écht trek hebt in een snack – check hier of je maaghonger hebt of een van de andere zes soorten hongerloop dan naar de winkel om het te halen. Op deze manier krijg je een beetje lichaamsbeweging én heb je tijd om na te denken over je voedselkeuze. Wie weet draai je je halverwege weer om 🙂

Supermarkt

De supermarkt is dé plek waar je je gezonde eetgewoonten maakt of breekt. Wat je uiteindelijk in je winkelwagen legt, bepaalt wat je de komende dagen zal eten. Ik adviseer je daarom alleen te kopen wat er op je boodschappenlijstje staat.

Loop direct met je winkelwagen naar het winkelpad waar die voedingsmiddelen liggen, pak ze, leg ze in je winkelwagen en loop dan direct naar de kassa. Hoe minder je door de gangpaden wandelt, hoe beter.

Tip: Ik heb ontdekt dat lopen langs de buitenranden van de winkelpaden de beste route is. Je vermijdt dan wat ik het ‘verleidingseiland’ noem. Hiermee bedoel ik die winkelpaden in het midden van de winkel vol bewerkt en ongezond voedsel.

Werk en school

De beste strategie om slechte voedingskeuzes op het werk of op school te vermijden, is om een lunch mee van huis te nemen. Zorg ervoor dat dit een maagvullende lunch is. Je verlaagt daarmee de kans op een hongergevoel en snacken later op de dag.

Mijn begin van ongezonde eetgewoonten doorbreken

Nadat ik deze twee strategieën begon te gebruiken, was dit -achteraf gezien – mijn persoonlijk begin om mijn slechte eetgewoonten te doorbreken.

Ik merkte namelijk een verschuiving in mijn relatie met mijn lichaam en het voedsel dat ik erin stopte. Die paar seconden mondplezier die ik kreeg door het eten van suikerrijke voeding waren de negatieve gevoelens, die ik daarmee poogde te onderdrukken, het niet langer waard.

Welke strategie ga jij vandaag nog toepassen? Deel het met mij in het commentaarveld hieronder.

Op jouw succes,
Klaziena Waerts

PS. DEEL dit artikel met jouw netwerk, door op de Tweet, Like, Share of Google+ knoppen te klikken, zodat ook de mensen in jouw netwerk profiteren.

Over de schrijver
Mijn naam is Klaziena Waerts. Ik ben mental coach en gewichtsconsulente, maar op de eerste plaats ervaringsdeskundige. Zelf heb ik 22 jaar enorm veel last gehad van emotie eten en eetbuien. Ook mijn gewicht heeft gevarieerd tussen de 55 en 90 kilo. Toen ik er letterlijk een eind aan wilde maken, zó depressief was ik, ging ik onderzoeken waaróm ik steeds m'n gevoelens moest wegvreten. Gelukkig heb ik toen ontdekt hoe ik mezelf kon helpen. Ook verloor ik blijvend 25 kilo. Ik gun jou hetzelfde! Om jou veel leed, frustratie, schaamte, schuld en overtollig gewicht te besparen is het mijn doel jou op een plezierige manier gewicht te laten verliezen zónder dieet en weer te laten genieten van eten. Graag geef ik mijn ontdekking door :)
Reactie plaatsen

Gratis mini video-training
Blijvend Afvallen ZONDER Dieet 
in 4 stappen

Jij gaat toch wel dit 4 stappenplan doen? Het duurt slechts 10 dagen en gaat je zóveel geven!